Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10437/578
Título: Augmented Reality for Games
Autores: Luz, Filipe Costa
Bila, Vasco
Dinis, José Maria
Palavras-chave: AUGMENTED REALITY
MOTION CAPTURE
3D ANIMATION
REALIDADE AUMENTADA
CAPTURA DO MOVIMENTO
ANIMAÇÃO 3D
JOGOS DE COMPUTADOR
COMPUTER GAMES
Editora: ACM - Association for Computing Machinery
Resumo: In this text, we intend to explore augmented reality as a means to visualise interactive communication projects. With ARToolkit, Virtools and 3ds Max applications, we aim to show how to create a portable interactive platform that resorts to the environment and markers for constructing the game’s scenario. We plan to show that the realism of simulation, together with the merger of artificial objects with the real world, can generate interactive empathy between players and their avatars.
Descrição: Proceedings : 3rd International Conference on Digital Interactive Media in Entertainment and Arts, DIMEA, 2008
URI: http://hdl.handle.net/10437/578
ISBN: 978-1-60558-248-1
Aparece nas colecções:MOVLAB - Atas de Conferências Internacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
AugmentedRealityForGames_Dimea.pdf1.38 MBAdobe PDFVer/Abrir


Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.