Utilize este identificador para referenciar este registo:
http://hdl.handle.net/10437/578
Título: | Augmented Reality for Games |
Autores: | Luz, Filipe Costa Bila, Vasco Dinis, José Maria |
Palavras-chave: | AUGMENTED REALITY MOTION CAPTURE 3D ANIMATION REALIDADE AUMENTADA CAPTURA DO MOVIMENTO ANIMAÇÃO 3D JOGOS DE COMPUTADOR COMPUTER GAMES |
Editora: | ACM - Association for Computing Machinery |
Resumo: | In this text, we intend to explore augmented reality as a means to visualise interactive communication projects. With ARToolkit, Virtools and 3ds Max applications, we aim to show how to create a portable interactive platform that resorts to the environment and markers for constructing the game’s scenario. We plan to show that the realism of simulation, together with the merger of artificial objects with the real world, can generate interactive empathy between players and their avatars. |
Descrição: | Proceedings : 3rd International Conference on Digital Interactive Media in Entertainment and Arts, DIMEA, 2008 |
URI: | http://hdl.handle.net/10437/578 |
ISBN: | 978-1-60558-248-1 |
Aparece nas colecções: | MOVLAB - Atas de Conferências Internacionais |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
AugmentedRealityForGames_Dimea.pdf | 1.38 MB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.